loading...

مجله خبری یاس

بازدید : 30
سه شنبه 23 اسفند 1401 زمان : 12:28

عایق الاستومری که می توان از آن به عنوان نمونه کاربردی عایق الاستومری خودروها نام برد، یکی از کاربردی ترین انواع عایق های حرارتی و برودتی است که کاربرد قابل توجهی در صنایع مختلف دارد. همانطور که می دانید عایق عمدتاً برای جلوگیری از اتلاف انرژی در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی و خودروسازی استفاده می شود.

اگر در مورد ساختار عایق الاستومری سوال می کنید باید بپذیریم که ساختار این نوع عایق سلولی بسته یا باز است. از مقاومت بی نظیر عایق مذکور در برابر آلودگی، صدا، گرما، سرما، بخار آب و رطوبت چیز زیادی نگفته ایم!

از مهمترین ویژگی های عایق الاستومری که در دو نوع رول و لوله ای موجود است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن بسیار سبک
ضخامت کم
انعطاف پذیری بسیار بالا
قابلیت تولید و عرضه در سایزها و ضخامت های مختلف
دوام و طول عمر
مقاومت چشمگیر
قیمت مناسب
رنگ پذیری
مقاومت بالا در برابر رشد قارچ ها و باکتری ها
و…

انعطاف پذیری این نوع عایق ها آنها را به گزینه ای مناسب برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، کانال های هوا، خودروها و ... تبدیل کرده است، حال که بحث استفاده از عایق الاستومری برای خودروها مطرح شد، در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم. جزئیات

چرا از عایق الاستومری در خودروها استفاده کنیم؟

بهترین عایق صوتی ماشین

آیا تا به حال شده است که به دلیل صداهای بلند و آزاردهنده اطرافتان نتوانید هنگام رانندگی با مسافرتان صحبت کنید؟ به عنوان مثال، صداهای ناشی از ازدحام جاده، باد یا کارکرد موتور. واکنش شما در چنین شرایطی چیست؟

خوب، مطمئناً شما ناراحت و عصبانی خواهید شد. البته حق با شما است. این صداها گاهی آنقدر بلند و آزاردهنده هستند که مانع از تمرکز فرد می شوند و در نتیجه احتمال تصادف را افزایش می دهند. اما نگران نباشید. این پایان راه نیست. عایق الاستومری خودرو می تواند آرامش از دست رفته را به خودروی شما بازگرداند و رانندگی را برای شما لذت بخش کند!

عایق صوتی الاستومری خودرو در بدنه، در و سقف خودرو شما نصب می شود. این عایق از ورود صدای مزاحم به داخل خودرو جلوگیری می کند و در عین حال زمینه را برای افزایش کیفیت سیستم صوتی خودرو فراهم می کند. شاید عجیب به نظر برسد، اما این یک حقیقت شیرین است که عایق الاستومری می تواند صداهای محیطی مانند باد، جاده، موتور و سایر صداهای مزاحم را تا 50 درصد کاهش دهد. لازم به ذکر است که استفاده از این عایق صوتی خودرو در سرتاسر کابین امکان پذیر است.

فراموش نکنید که در تولید عایق الاستومری خودرو و سایر کاربردها از آخرین تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کنند و از به روزترین تجهیزات موجود استفاده می کنند. پس شکی نیست که عایق مذکور جایگزینی همه کاره برای عایق قدیمی است. عایق هایی مانند پشم شیشه، پشم سنگ و یونولیت از محبوب ترین عایق های قدیمی هستند که در حال حاضر عایق الاستومری جایگزین آنها شده است. اگرچه هر کدام از این عایق ها مزایای خاص خود را دارند، اما عایق الاستومری همه این مزایا را در کنار هم دارد. خلاصه آنچه که همه دارند عایق الاستومری است!

مزایای


مزایای عایق الاستومری در خودروها

عایق الاستومری خودروها تنها عایق صدا نیست. استفاده از این نوع عایق علاوه بر جلوگیری از ورود و خروج صدا، از گرم شدن یا سرد شدن هوای داخل خودرو نیز جلوگیری می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان زیادی را در خودروی خود می گذرانند، عایق الاستومری خودرو بهترین گزینه برای تضمین آرامش شماست. از دیگر مزایای مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش قابل توجه صدای ناشی از کارکرد موتور، باد، جاده و غیره.
نصب سریع، ساده و بدون دردسر
پایداری مکانیکی عالی
جلوگیری از نفوذ آب و ورود گرد و غبار
قابل استفاده در تمامی قسمت های کابین خودرو


چه نوع عایق الاستومری برای خودروها مناسب است؟


همانطور که قبلا اشاره کردیم عایق الاستومری در دو نوع رولی و لوله ای در بازار موجود است. عایق صوتی الاستومری خودرو نوعی عایق رولی است. عایق های رولی در انواع مختلف پشت چسب ساده، روکش آلومینیوم، پشت چسب دار، پشت چسب روکش آلومینیومی و پشت چسب روکش مشکی Protect موجود می باشد.

شکل ساختار عایق الاستومری رول بسته است و استفاده از آن به عنوان عایق الاستومری خودروها بسیار متداول است. مقاومت و دوام بالای این عایق از دیگر ویژگی های مهم نوع رولی این محصول می باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 62
  • بازدید کلی : 302
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه