loading...

مجله خبری یاس

بازدید : 6
چهارشنبه 4 بهمن 1402 زمان : 9:14

کریستوفر نولان، کارگردان و نویسنده انگلیسی، با استفاده مکرر از روایت های غیرخطی و اغلب ذهنی در فیلم هایش، شهرت و محبوبیتی در میان منتقدان و مخاطبان سینما به دست آورده است. او کار خود را با بودجه اندک و ساخت فیلم های مستقل آغاز کرد و در طول سال های فعالیت خود در سینما توانست تعدادی از پرفروش ترین و پرمخاطب ترین فیلم ها را بسازد. در ادامه این مقاله به طور مختصر با زندگی و آثار این کارگردان انگلیسی آشنا می شویم و سپس بهترین آثار او را با توجه به امتیاز دریافتی از سایت IMDb معرفی می کنیم. با معرفی بهترین فیلم های کریستوفر نولان همراه ما باشید.

درباره زندگی و آثار کریستوفر نولان

کریستوفر نولان در 30 جولای 1970 در لندن به دنیا آمد. در 7 سالگی با دوربین Super-8 پدرش شروع به ساخت فیلم کوتاه کرد. بعدها که برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی به دانشگاه رفت، به انجمن فیلم U. Film پیوست. اس ال با دوربین 16 میلی متری فیلم می گرفت. در این دوره تکنیک هایی را آموخت که کمی بعد در سال 1998 در اولین فیلمش «دنبال کردن» به کار برد. فیلمی مهیج در سبک نوآر که با بودجه کمی حدود 6 هزار دلار ساخته شده است.

نولان با اعتبار و سرمایه ای که از فروش این فیلم به دست آورد، منابع کافی برای ساخت دومین فیلم خود را پیدا کرد: فیلمی به نام «یادگار» که خودش آن را نوشت (با الهام از داستان کوتاهی نوشته برادرش جاناتان. ). ). این فیلم با بازی گای پیرس جوایز و افتخارات زیادی را برای نولان به ارمغان آورد. از جمله می توان به نامزدی جوایز اسکار و گلدن گلوب در رشته بهترین فیلمنامه غیراقتباسی اشاره کرد.

موفقیت یادگیری نولان به شهرت رسید و پس از آن، او اعتبار کافی در سینما به دست آورد که توانست ستاره هایی مانند آل پاچینو و رابین ویلیامز را برای بازی در فیلم بعدی خود، بی خوابی، جذب کند. یک فیلم هیجان انگیز و روانشناسانه انتخاب کنید.

در سال 2005، او اولین قسمت از سه گانه بتمن را روی پرده سینما آورد. سه گانه ای که با برداشتی مدرن و نزدیک به واقعیت از این داستان ابرقهرمانی باعث محبوبیت او در بین مخاطبان سینما شد. وی بعدها با ساخت فیلم هایی مانند «Inception» و «Interstellar» سبک خاص خود را در فیلمسازی (ترکیب ملموس رویا و واقعیت) در سینما حفظ کرد.

او در حال حاضر به همراه همسرش اما توماس و فرزندانشان در کالیفرنیا زندگی می کند و صاحب شرکت تولید فیلم خود به نام "Syncopy" است.

معرفی بهترین فیلم های کریستوفر نولان

1. شوالیه تاریکی

سال ساخت: 2008
کشورهای سازنده: آمریکا، انگلستان
زبان: انگلیسی
ژانر: اکشن، جنایی، درام
سن: 13+
بازیگران اصلی: کریستین بیل، هیث لجر، آرون اکهارت مدت زمان: 2 ساعت و 32 دقیقه امتیاز IMDb: /strong>امتیاز 9.0 از 10
امتیاز Rottentomatoes:امتیاز 94 از 100

درباره شوالیه تاریکی، یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان

شوالیه تاریکی قسمت دوم از سه گانه بتمن است و داستان آن مربوط به 1 سال پس از وقایع قسمت اول است. بتمن با همکاری برخی از دوستان با نفوذ خود قصد دارد با دستگیری رهبران گروه های تبهکار شهر را از جنایت پاک کند. تا اینکه شخصیت منفی عجیبی به نام «جوکر» وارد داستان می شود. مغز متفکر و جنایتکاری که نه منطق دارد و نه اخلاق و هدفی جز ایجاد آشوب و تباهی ندارد. البته اگر بتوان برای او هدف تعیین کرد. حالا بتمن باید از تمام قدرت جسمی و روحی خود استفاده کند تا بتواند با جوکر روبرو شود.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره شوالیه تاریکی

در مجموع فروش جهانی، شوالیه تاریکی یک میلیارد دلار برای سازندگانش به‌دست آورد و در بین تمام جوایز و افتخاراتی که به دست آورد، در 8 رشته نامزد اسکار شد. این به خوبی نشان دهنده اقبالی است که تماشاگران و منتقدان به این فیلم نشان دادند. هیث لجر هر سه جایزه مهم جهانی (اسکار، گلدن گلوب و بفتا) را در رده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی تحسین برانگیز خود در نقش جوکر، شرور فیلم دریافت کرده است.

2. آغاز

سال ساخت: 2010
کشورهای سازنده: آمریکا، انگلستان
امتیاز IMDB : امتیاز 8.8 از 10
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز 87 از 100

درباره تلقین، از بهترین فیلم های کریستوفر نولان

تاکین داستان دزد ماهری به نام دام کاب است، اما نه یک دزد معمولی. او می تواند اسرار ارزشمندی را که در اعماق ناخودآگاه پنهان شده است، در آسیب پذیرترین حالت ذهن انسان، یعنی در رویاها، بدزدد. این مهارت کاب را به فردی سرشناس و مشهور تبدیل می کند و توجه برخی افراد را به او جلب می کند. کسی به او پیشنهاد غیرممکنی می دهد: اگر بتواند فکری را به جای دزدیدن به ذهن دیگری القا کند، زندگی از دست رفته اش را به او پس خواهند داد. کاب این پیشنهاد را به همراه تیمی که برای این کار انتخاب می کند، می پذیرد. اما دشمن خطرناکی وجود دارد که این تیم و اهداف آنها را تهدید می کند. دشمنی که فقط کاب می تواند حضورش را حس کند.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم تلقین

پیشنهاد فیلم دیگری از نولان است که فیلمنامه آن را خودش نوشته است. درام مهیج و قابل تاملی که با فروش جهانی بالغ بر 800 میلیون دلار به یکی از بهترین های سال تبدیل شد و نظرات و بحث های زیادی درباره آن مطرح شد. جوایز و افتخارات او کم نبوده و از این حیث در میان فیلم های کریستوفر نولان خودنمایی می کند. 4 جایزه اسکار و نامزدی در 8 رشته دیگر از جمله جوایزی است که کریستوفر نولان با فیلم Induction دریافت کرد.

3. بین ستاره ای

سال ساخت: 2014
کشورهای سازنده: آمریکا، انگلستان، کانادا< br> زبان: انگلیسی ژانر: ماجراجویی، درام، علمی تخیلی سن: 13+ بازیگران اصلی:
متیو مک‌کانهی، آن هاتاوی، جسیکا چستین
مدت زمان: 2 ساعت و 49 دقیقه
امتیاز IMDB: امتیاز 8.6 از 10
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز 72 از 100

درباره فیلم بین ستاره ای

داستان این فیلم در زمانی اتفاق می‌افتد که قحطی، خشکسالی و بلایای دیگر آینده زندگی بشر را روی زمین تهدید می‌کند. تنها یک راه برای نجات بشریت وجود دارد و آن سفر بین ستاره ای است. گروهی از فضانوردان از طریق کرم چاله ای که اخیراً در نقاط دوردست منظومه شمسی پیدا شده است، به مکانی می روند که هیچ انسانی تا به حال پا در آن نگذاشته است. سیاره ای که شاید پناهگاه جدید بشریت و راه نجات باشد.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم

Interstar حماسه علمی تخیلی کریستوفر نولان است و در آن می توانید شاهد ایده های بسیاری باشید که منبع الهام این کارگردان بوده است. در کنار داستان حماسی و اتفاقات بزرگی که اکثریت فیلم را تشکیل می دهد، داستانی ساده از عشق و فداکاری است. نکات مثبتی از این دست باعث شد منتقدان و مخاطبان به فیلم بین ستاره‌ای موفق باشند.

4. اوپنهایمر (oppenheimer)

سال ساخت: 2023
کشورهای سازنده: آمریکا، انگلستان
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخی
رده سنی: 13+
بازیگران اصلی :سیلیان مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورانس پیو
مدت زمان: 3 ساعت امتیاز IMDb: 8.6 از 10 امتیاز Rottentomatoes: 93 از 100

درباره فیلم اوپنهایمر

اوپنهایمر نولان، آخرین فیلم او، داستان جولیوس رابرت اوپنهایمر، دانشمند آمریکایی را روایت می کند که پروژه منهتن را برای ساخت اولین بمب اتمی رهبری کرد.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم اوپنهایمر

اگرچه بسیاری این فیلم را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخی می‌دانند و نولان را به خاطر نمایش عالی جزئیات و طرح یک موضوع اخلاقی می‌ستایند، اما برخی آن را کسل‌کننده توصیف می‌کنند و می‌گویند به اندازه دیگر فیلم‌های نولان شگفت‌انگیز نیست. ظاهراً مدت سه ساعت فیلم در این نظرات تأثیری نداشته است.

5. پرستیژ

سال ساخت: 2006
کشورهای سازنده: آمریکا، انگلستان
زبان: انگلیسی
ژانر: درام، معمایی، علمی تخیلی
سن: 13+
اصلی بازیگران:< کریستین بیل، هیو جکمن، اسکارلت جوهانسون
مدت زمان: 2 ساعت و 10 دقیقه
امتیاز IMDB: امتیاز 8.5 از 10


قوی>امتیاز Rottentomatoes:
امتیاز 76 از 100

درباره پرستیژ، از فیلم های کریستوفر نولان

رویدادهای فیلم پرستیژ در اواخر قرن نوزدهم لندن اتفاق می‌افتد. رابرت و همسرش جولیا و آلفرد دستیاران شعبده باز و دوستان بسیار خوبی هستند. تا اینکه در یکی از اجراهای آنها تصادفی رخ می دهد و جولیا می میرد. از آن زمان به بعد، رابرت و آلفرد به دشمنان قسم خورده یکدیگر تبدیل می شوند. هر دو به جادوگران معروف و رقیب تبدیل می شوند و تمام تلاش خود را می کنند تا حقه های یکدیگر را فاش کنند.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم پرستیژ

روایت هنری، کارگردانی فوق العاده خوب و نقش های ماندگار بازیگران فیلم از نکات مثبتی است که نظر مخاطب و منتقدان را به خود جلب کرد. شاید در میان فیلم های نولان هیچ کدام مخاطب را به چالش نمی کشد و افکار او را درگیر می کند. گویی نگارش فیلم خود یک شعبده بازی است و نویسنده می خواهد مخاطب را با آن مسحور کند. فیلمنامه پرستیژ حاصل همکاری کریستوفر نولان با برادرش جاناتان است.

6. یادگاری

سال ساخت: 2000
کشور سازنده: آمریکا
>زبان: انگلیسی
ژانر: معمایی، هیجان انگیز
رده سنی: بزرگسال
بازیگران اصلی: گای پیرس گای پیرس، کری-آن ماس، جو پانتولیانو
مدت زمان: 1 ساعت و 53 دقیقه
امتیاز IMDB:strong> امتیاز 8.4 از 10< br>امتیاز Rottentomatoes: امتیاز 93 از 100

درباره یک یادگاری، یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان

لئونارد، یک ارزیاب سابق بیمه، حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده است و قادر به بازیابی خاطرات جدید نیست. آخرین چیزی که او به یاد می آورد شبی است که شخصی وارد خانه اش شد، همسرش را کشت و ضربه ای سخت به سر لئونارد وارد کرد. ضربه ای که باعث اختلال حافظه اش می شود. لئونارد حالا می خواهد قاتل همسرش را پیدا کند و با این خاطره شوم در ذهنش و اختلال حافظه ای که پیدا کرده انتقام بگیرد. با این حال، انتقام برای کسی که حافظه ندارد چه معنایی می تواند داشته باشد؟

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم

یادگاری نیز مانند اکثر فیلم های کریستوفر نولان داستان پیچیده ای دارد و روایت وقایع در آن با فیلم های معمولی بسیار متفاوت است. همزمان با روایت خطی داستان، روایت دیگری از آینده به گذشته در قالب فلش بک های کوتاه وارد فیلم می شود. شما باید تکه تکه ها را پیدا کنید و در جای خود قرار دهید تا تصویری کامل از آنچه داستان فیلم را تشکیل می دهد به دست آورید. اکثر مخاطبان و منتقدان فیلم را به دلیل سبک خاص روایت و چالش هایی که برای مخاطب ایجاد می کند تحسین کرده اند.

7. شوالیه تاریکی برمی خیزد (شوالیه تاریکی برمی خیزد)

سال ساخت: 2012
کشور سازنده: انگلستان، ایالات متحده آمریکا
زبان: انگلیسی، عربی
ژانر: اکشن، ماجراجویی
سن: 13+
بازیگران اصلی: کریستین بیل، تام هاردی، آن هاتاوی مدت زمان: 2 ساعت و 44 دقیقه امتیاز IMDb قوی>: امتیاز 8.4 از 10
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز 87 از 100

درباره فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد

8 سال از زمانی که جوکر در گاتهام ویرانی به بار آورد می گذرد. در آن زمان، بتمن پس از رهایی از شر جوکر، مسئولیت جنایات دنت را بر عهده گرفت و سکوت کرد. لذا دیگران نگاه خوبی به او نداشتند. اما اکنون خطر جدیدی شهر را تهدید می کند. جنایتکاری به نام بان و گروه تروریستی اش قصد دارند گاتهام را نابود کنند. وقت آن است که بتمن دوباره از تنهایی خود بیرون بیاید و شهر را نجات دهد.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم

خیلی پیش نمی آید که قسمت دوم و سوم یک سه گانه بهتر و بهتر شود، اما در سه گانه بتمن اتفاق افتاد که قسمت آخر این سه گانه در لیست پرفروش ترین فیلم های جهان قرار گیرد. قسمت سوم اگر بهتر از دو قسمت قبلی نباشد چیزی کمتر از آنها ندارد. اجرای صحنه های اکشن در این قسمت به بهترین کیفیت خود می رسد. سایر جنبه های فنی فیلم نیز نسبت به دو قسمت قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. شخصیت منفی فیلم که تام هاردی آن را به خوبی بازی می کند، یک شخصیت منفی معمولی نیست و مانند جوکر پیچیدگی های خاص خود را دارد. اینها بازخوردهای مخاطبان و منتقدان به فیلم است.

8. بتمن شروع می کند (بتمن شروع می کند)

سال ساخت: 2005
کشورهای سازنده: انگلستان، آمریکا
امتیاز 8.2 از 10
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز 84 از 100

درباره فیلم Batman Begins، یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان

در قسمت اول سه گانه بتمن، «بتمن آغاز می کند»، شاهد شکل گیری شخصیت ابرقهرمان داستان هستیم. بروس وین در کودکی شاهد قتل والدینش بود. این نوجوان میلیونر کمی بزرگتر می شود و برای غلبه بر ترس خود به شرق سفر می کند و زیر نظر استادی مهارت های متفاوتی را می آموزد. پس از پایان دوره، او تصمیم می گیرد برای مبارزه با فساد و انجام وظیفه به گاتهام بازگردد.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم

بتمن آغاز می کند شروعی عالی برای سه گانه بتمن بود. بسیاری از مخاطبان و منتقدان تصویر ملموس و واقع گرایانه بتمن را تحسین کردند که کریستین بیل به خوبی از پس آن برآمد. علاوه بر این، در تاریخ سینما، فیلم هایی که بر اساس کمیک های بتمن ساخته شده بودند، آثار چندان خوش ساختی نبودند. کریستوفر نولان توانست با این فیلم سری بتمن را احیا کند و جانی تازه به آن ببخشد.

9. دانکرک

سال ساخت: 2017
کشورهای سازنده: انگلستان، هلند، فرانسه، آمریکا < زبان: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی ژانر: اکشن، درام، تاریخی گروه سنی: 13+ بازیگران: Fionn Whitehead، Barry Keoghan، Mark Rylance مدت زمان: 1 ساعت و 46 دقیقه >امتیاز IMDB: امتیاز 7.8 از 10
رتبه Rottentomatoes: رتبه 92 از 100

درباره دانکرک، از فیلم های کریستوفر نولان

مه و ژوئن 1940. 400000 سرباز انگلیسی و فرانسوی توسط آلمانی ها در شهر بندری دانکرک محاصره شده اند. نیروهای آلمانی در جنگ هوایی برتر هستند. سربازان انگلیسی و فرانسوی مدام توسط هواپیماهای آلمانی بمباران می شوند و منتظر معجزه هستند تا آنها را نجات دهد. معجزه ای که فداکاری و شجاعت می تواند به تحقق آن کمک کند. همین اتفاق می افتد و حتی برخی از افراد از شهرهای اطراف به نیروی دریایی متفقین می پیوندند و با قایق های خود به دانکرک می روند تا این سربازان را نجات دهند.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم

با تماشای دانکرک می توانید شاهد یکی از وقایع تاریخی جنگ جهانی دوم باشید. آن هم از دید سربازان و مردم عادی که جنگ را با جان و دل تجربه کرده اند. پایبندی به وقایع تاریخی جنگ و گروه بازیگری مستعد از جمله نکات مثبتی است که برای فیلم درج شده است.

10. دنبال کردن (دنبال کردن)

سال ساخت: 1998
کشور سازنده: انگلستان
>زبان: انگلیسی
ژانر: جنایی، معمایی، هیجان انگیز
رده سنی: بزرگسال
بازیگران اصلی: قوی> جرمی تئوبالد، الکس هاو، لوسی راسل
مدت زمان: 1 ساعت و 9 دقیقه
امتیاز IMDB: امتیاز 7.5 از 10
> امتیاز Rottentomatoes: امتیاز 81 از 100

درباره فیلم تعقیب

داستان تعقیب در مورد نویسنده جوانی است که در خیابان غریبه ها را تعقیب می کند و کار دیگری ندارد. یک روز او در تعقیب یکی از این غریبه ها است که ناگهان او را ملاقات می کند. دزد خانه ای که نویسنده جوان را به مشروط می برد و به او یاد می دهد که چگونه برای دزدی وارد خانه شود. یک روز در حین دزدی از یکی از خانه ها با شخصی آشنا می شود که ماجراهای جدیدی برای او ایجاد می کند.

نظر مخاطبان و منتقدان در مورد فیلم تعقیب

تعقیب و گریز در میان فیلم های کریستوفر نولان اثری خاص محسوب می شود. این اولین اثر مهم سینمایی اوست و اولین تلاش های نولان برای اجرای تکنیک هایی که بعدها در فیلم «یادبود» به خوبی اجرا کرد را در آن مشاهده می کنید. در آن زمان کریستوفر نولان هنوز معروف نبود. اما بازخورد فیلم در بین منتقدان خوب بود و فروش نسبتا خوبی داشت.

11. اصل

سال ساخت: 2020
کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا، بریتانیا
زبان: انگلیسی، روسی
ژانر: اکشن، علمی تخیلی، هیجان انگیز
سن: 13+
>بازیگران اصلی جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی مدت زمان: 2 ساعت و 30 دقیقه امتیاز IMDb: 7.3 از 10 امتیاز Rottentomatoes: 70 از 100

درباره فیلم چادر

Andrei Sator (Andrei Sator)، یک شورشی ثروتمند و با نفوذ روسی، که در پیش بینی آینده مهارت دارد، برای شروع جنگ جهانی سوم می رود. یک سازمان مرموز به نام تنت یکی از جاسوسان سیا را برای جلوگیری از این اتفاق استخدام می کند. جاسوسی که به «پرتاگونیست» معروف است و کم کم مهارت عجیبی در «بازگشت زمان» پیدا می کند. مهارتی که او برای جلوگیری از جنگ از آن استفاده خواهد کرد.

نظر مخاطبان و منتقدان درباره فیلم چادر

کسانی که فیلم‌های کریستوفر نولان را می‌بینند و از تماشای آثار او لذت می‌برند، با این فیلم ارتباط برقرار می‌کنند. پیچیدگی های معمول داستان های نولان در این فیلم به چشم می خورد و مثل همیشه مخاطب را به چالش می کشد. البته فروش جهانی فیلم چندان خوب نبوده است.

در پایان

سعی کرد توضیحاتی مختصر و مفید در مورد فیلم های کریستوفر نولان و سبک خاص او در فیلمسازی ارائه دهد. فیلم های این کارگردان برجسته سینما اغلب کمی پیچیده است و آشنایی با ایده ها و تخیلات او زمان بر است. اما این سفری است که ارزشش را دارد و چیزهای جالبی دستگیر خواهند شد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 52
  • بازدید کلی : 292
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه